2 mars 2017

Equinix Acquires 34 Acres of Land in Ashburn for Interconnection Data Center Expansion

Four Parcels of Undeveloped Land Enables Equinix to Increase Its Footprint at the Largest Internet Peering Point in North America

REDWOOD CITY, Calif., March 2, 2017 /PRNewswire/ -- Equinix, Inc. (Nasdaq: EQIX), the global interconnection and data center company, today announced it has purchased four parcels of land spanning 34.5 acres in Loudon County, Virginia, proximate to Equinix's current Ashburn data center campus. The acquisition of this property will provide Equinix with room to build multiple new greenfield International Business Exchange(IBX®) data centers in this densely interconnected location.

Principaux faits de l'annonce

• The four parcels, purchased for $34.5 million, are proximate to the main Equinix campus in Ashburn, at the corner of Waxpool Road and Loudoun County Parkway.
  • Equinix's 10 IBX data centers in the Washington, D.C. metro area cover more than 500,000 square feet and serve 850+ customers, representing the largest Internet exchange point in North America and one of the largest in the world.
  • The Equinix facilities house rich ecosystems that allow network and content providers, cloud and IT services providers, and enterprise and government customers to quickly and efficiently exchange critical data with their customers and partners as they interconnect at the digital edge.
  • In October 2015, Equinix announced the groundbreaking of its North Ashburn campus, located in close proximity to its existing data center campus in the area.  Upon completion, this expansion will encompass five new facilities with more than one million square feet of new space.
  • The acquisition of the Ashburn property is a continuation of Equinix's strategy to purchase land and buildings to increase ownership of Equinix assets.  Over the last four quarters, Equinix has purchased land to expand key campuses in Ashburn, Silicon Valley and Chicago, and it has purchased Equinix IBX buildings in Amsterdam, Paris and Rio de Janeiro.

• Karl Strohmeyer, Président d'Equinix Amérique :

"The increasing pace of the shift to digital is having a significant impact on global businesses, pushing their IT operations closer to the digital edge where their customers, partners and employees are located.  The acquisition of this property will enable Equinix to accommodate the growing number of global companies that are solving the digital edge through interconnection with the robust ecosystem of strategic business partners located at Equinix's Ashburn campus."

• Kelly Morgan, Research Vice President, Services, 451 Research:

"Northern Virginia is the largest multi-tenant datacenter (MTDC) market in the U.S. by operational square feet and will continue to grow rapidly, as several new facilities are expected to come online in the next one to two years. The market has seen consistently strong demand, enabling providers like Equinix to fill large builds quickly. Northern Virginia not only attracts datacenter tenants from all over the globe interested in connectivity, but providers there serve government agencies and local businesses."

Equinix, Inc (Nasdaq: EQIX) connecte les entreprises leaders du monde entier à leurs clients, employés et partenaires au sein des datacenters les plus interconnectés qui soient. Présent sur 40 marchés et sur 5 continents, Equinix est la plateforme où se réunissent les entreprises afin de découvrir de nouvelles opportunités et d’accélérer la mise en œuvre de leurs stratégies commerciales, informatiques et vis-à-vis du cloud. www.equinix.com.

Ce communiqué de presse contient des déclarations prospectives qui s'accompagnent de risques et d'incertitudes. Les résultats réels sont susceptibles de présenter des différences substantielles avec les perspectives évoquées dans lesdites déclarations. Les facteurs pouvant engendrer de telles différences comprennent, sans s'y limiter : les difficultés à acquérir, exploiter et construire des datacentres IBX et ainsi développer, déployer et assurer la prestation des services d'Equinix ; les frais ou difficultés imprévues liés à l'intégration à Equinix de sociétés acquises ou en passe de l'être ; le défaut de recettes significatives de clients de datacentres récemment construits ou acquis ; l'incapacité à respecter les modalités de financement envisagées ponctuellement ; la concurrence de rivaux existants et nouveaux ; la capacité à générer des flux de trésorerie suffisants ou, à défaut, d'obtenir des fonds pour rembourser des dettes nouvelles ou en souffrance ; la perte ou la baisse d'activité de nos clients principaux ; et d'autres risques décrits ponctuellement dans les documents déposés par Equinix auprès de la « Securities and Exchange Commission ». Veuillez notamment consulter les rapports trimestriels et annuels d'Equinix récemment déposés auprès de la « Securities and Exchange Commission », dont Equinix peut vous fournir des exemplaires sur demande. Equinix n'est en aucun cas tenu de mettre à jour les informations prospectives contenues dans ce communiqué de presse.

Equinix et IBX sont des marques déposées d'Equinix, Inc.

International Business Exchange est une marque déposée d'Equinix, Inc.

Media, David Fonkalsrud, +1 (650) 598-6240, dfonkalsrud@equinix.com, or Michelle Lindeman, +1 (650) 598-6361, mlindeman@equinix.com; or Investor Relations, Katrina Rymill, +1 (650) 598-6583, krymill@equinix.com, or Paul Thomas, +1 (650) 598-6442, pthomas@equinix.com

Blog d'Equinix

Service des ventes : +41.22.518.2531